Opis pojazdu


 

 Opis samochodu Wołga Gaz 24:
           

             • Wyprodukowany – ZSRR
             • typ: limuzyna
             • długość: 4,8m
             • szerokość: 1,8m
             • wysokość: 1,5 m
             • rok produkcji: 1979
             • liczba miejsc: 6
             • kolor: czarny
             • tapicerka: kremowa
             • silnik: 4 cylindry w układzie rzędowym pojemność 2445 cm3,

              moc według danych producenta 70 KM,prędkość max 145 km/h
             • skrzynia biegów manualna, 4 biegowa z 1 biegiem wstecznym.
             
         

 

 

 

 

Andrzej Wiśniewski
Krzyżówki 34, 87-600 Lipno
tel. 606 476 366
e-mail andrzejstrazak1106@wp.pl

    Charakterystyka samochodu Wołga Gaz 24

 


     Samochód o stalowym samonośnym, zamkniętym, czterodrzwiowym nadwoziu typu sedan. Silnik umieszczony z przodu napędza koła tylne. Drzwi stalowe, otwierane w kierunku jazdy, z szybami opuszczanymi, przednie drzwi wyposażone w lufcik uchylny.
        Zawieszenie przednie opiera się na ramie pomocniczej, będące jednocześnie przednim wspornikiem silnika. Ma podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami teleskopowymi umieszczonymi centralnie w sprężynach. Nad całością czuwa stabilizator. Zawieszenie tylne składa się ze sztywnego mostu, resorów piórowych półeliptycznych. Amortyzatory teleskopowe umieszczone skośnie – górna część w kierunku osi symetrii nadwozia.
     Wołga 24 wyposażona jest w układ hamulcowy roboczy, hydrauliczny, nożny dwuobwodowy ze wspomaganiem podciśnieniowym. Hamulce są typowe dla tego okresu - bębnowe, na przedniej osi w układzie duplex, a w tylnej w układzie simple. Układ hamulcowy pomocniczy, mechaniczny, ręczny, działa na koła tylne. Układ kierowniczy z przekładnią ślimakowo – rolkową, bez wspomagania.
           Serce samochodu stanowi czterocylindrowy silnik benzynowy zasilany gaźnikiem dwugardzielowym K-126 G. Rozrząd w układzie OHV z dwoma zaworami na cylinder napędzany kołami zębatymi. Zawory ssące i wydechowe zgrupowane z prawej strony jednostki napędowej. Blok silnika, tłoki i głowica odlane ze stopu aluminium, tuleje cylindrów żeliwne. Chłodnica umieszczona z przodu samochodu, za żaluzją sterowaną ręcznie, obieg chłodnicy wyłączany termostatem.
           Auto wyposażone w czterobiegową skrzynię biegów z biegiem wstecznym zespoloną z jednotarczowym, sterowanym hydraulicznie sprzęgłem i silnikiem, synchronizowaną z dźwignią w podłodze. Przeniesienie napędu wałem z przegubami Kardana.
       Koła stalowe, mocowane pięcioma nakrętkami do szpilek osadzonych w piaście, rozmiar 14", ogumienie dętkowe szerokość 205 mm o profilu 70.
      Prędkość maksymalna Gaz 24 oscyluje w granicach 145 km/godz., a przyśpieszenie do 100 km/godz. zajmuje około 23 s.